Rôznych bankových inštitúcií máme na Slovensku celkom dosť a najnovším prírastkom je nová digitálna banka 365.bank. V testovacej prevádzke už nejakú dobu bola , informovali sme o tom aj na tomto portáli v článku „Novinky z Poštovej banky“, no od novembra minulého roka je už v bežnej prevádzke.

Táto mobilná banka tak obohatila náš trh s inteligentným bankovníctvom. Nemá a nebude mať žiadne kamenné pobočky, stačí ak bude mať záujemca o jej služby k dispozícii smartfón so zodpovedajúcim vybavením – mobilná aplikácia pre iPhone aj pre Android a „bankovať „ môže kedykoľvek a kdekoľvek.
Akční a aktívni používatelia sa takejto banke potešili
Aj keď je už 365.bank v rutinnej prevádzke, nie je to bežná banka a jej služby určite nebudú využívať konzervatívni klienti, zvyknutí na obsluhu v bankových domoch. Naopak, na svoje si prídu tí, ktorí:
- aj v bankovom styku preferujú moderné technológie a aplikácie, ktoré sú zároveň dynamické a diskrétne
- ocenia inteligentné bankovníctvo
- potrebujú informácie o svojich financiách „tu a teraz“
- obľubujú neformálnu komunikáciu...
Spomínané inteligentné účtovníctvo majú vo svojom portfóliu aj iné banky (SLSP – George, Tatra banka aplikácie, Fio banka), no ako hovorí Marek Šupa, CEO 365.bank: „Človek dostane od 365.bank nielen správne informácie v správnom čase, ale aj radu, ako môže zmeniť svoje finančné správanie tak, aby mal na konci mesiaca viac peňazí ako na jeho začiatku“.
Aké produkty v súčasnosti banka ponúka?
Zatiaľ má banka v ponuke skôr základné produkty, ktoré však podľa zverejnených informácií bude 365.bank postupne ďalej rozširovať. V súčasnosti možno cez mobilnú aplikáciu pre iOS a Android:
- otvoriť bežný bankový účet, bez poplatkov a bez papierovania
- získať bezplatne bezkontaktnú debetnú platobnú kartu, ktorej vedenie je tiež zadarmo
- realizovať bezplatné výbery z bankomatov Poštovej banky
- sporiť resp. „sysliť“ menšie sumy po dlhšiu dobu, s úrokom 3,65 % p. a.
Bežnou súčasťou aplikácie sú aj rôzne služby ako napr. program odmeňovania za platby kartou, možnosť blokácie karty priamo v mobile, nastavenie platobných limitov, automatické zobrazenie zostatkov na účte s informáciou o nastávajúcich výdavkoch podľa predchádzajúceho obdobia, podpisovanie zmlúv priamo v aplikácii...
Záverom niekoľko všeobecností
Zámerom článku nebolo dať návod ako pracovať s aplikáciou digitálnej banky, ten môže nájsť každý záujemca na jej webovej stránke, kde sa zároveň stretne s príjemným dizajnom a neformálnou komunikáciou. Toto je informácia o tom, že takáto banka v mobile už „naostro“ funguje a na rozdiel od doterajších podobných aplikácií od iných aj v inom móde.
365.bank využíva bankovú licenciu Poštovej banky, svoju činnosť začala v júni 2017 a v prípade záujmu o jej služby možno okrem internetovej stránky využiť aj iné kontakty:
e-mail: hello@365.bank alebo infolinku: 0850 365 365.
